ТЕАТРОТЕРАПИЯТА И ОЗДРАВИТЕЛНАТА И РОЛЯ ПРИ РАЗСТРОЙСТВА НА ХРАНЕНЕТО
ТЕОТРОТЕРАПИЯТА И ОЗДРАВИТЕЛНАТА И РОЛЯ ПРИ РАЗСТРОЙСТВАТА НА ХРАНЕНЕТО
„Никой
не може да даде повече от това, което е и е безполезно и вредно да се преструва
на онова, което не е. Нужно е да приемем себе си като начало, ако не, резултатът
ще бъде фалшив”.
В тялото на човека са заключени всички
напрежения, несигурности, страхове, съмнения, на които той е бил подлаган през
живота си. Така се формира едно
невротично тяло и свободното изразяване
чрез това тяло се превръща в едно рядко и уникално действие-силно, влиятелно и
убедително.
Според
Станиславски интимните изживявания са основен елемент, с който си служи
актьорът, за да може да създаде своя персонаж. Спомените, преживяванията в
реалността, желанията и импулсите, радостите и разочарованията-това са
инструментите, към които се стреми един актьор. Аз-ът на интерпретатора е
временна основа, върху която се изгражда Аз-а на героя. Това означава, че първо
актьорът трябва да се уподоби с персонажа, трябва да се покаже, да влезе в
„кожата” на героя. Въпросът, който трябва да си зададе, не е „как би го
направил героят”?, а „какво бих направил в положението на този актьор”?
„Ролята
е асоциирана с определен статус. Той включва отношения, ценности и поведения,
които вътре, в една определена система обществото възлага на личността, заемаща
определена социална, професионална и чувствена позиция. Ето защо ролята е това,
което човек трябва да изиграе, за да оправдае присъствието си точно в този
статус.”
Няма нищо по хубаво
от това да видиш как едно момиче се променя, излиза от обичайната си роля и
разкрива потенциал, за който никога не е подозирало, че притежава. Това много
помага за отваряне на затворената душа. Това е форма на опознаване на себе си,
по един мек, нежен и забавен начин....
Коментари
Публикуване на коментар